چکیده :
ترجمه ماشینی:
اگر حقیقت گفته شود، این جلد و پیشینیان مستقیم آن باید در زمره بلندپروازانهترین، اگر نه صرفاً پرمدعا، تلاشهای غیرقابل تصور، حداقل در علوم اجتماعی قرار گیرند.
عناوین جلد و فصول، که نویدبخش تلفیق تجربیات احساس عدالت و پیوند عاطفی افراد در روابط نزدیک است، به اندازه کافی ساده و معقول به نظر می رسد.
با این حال، چیزی که آنها نمی توانند بیان کنند، این واقعیت ساده است که ما در علوم اجتماعی انسانی هیچ درک محکمی از هیچ یک از این دو تجربه اساسی نداریم - آنچه ما گاهی اوقات "عشق" و "عدالت" می نامیم.
برای شروع، حتی به عنوان «دانشمندان» متعهد به درک مبتنی بر گزارههای سیستماتیک که مفاهیم قابل مشاهده عمومی را به هم پیوند میدهند، در مورد ماهیت پیوندهای عاطفی که افراد را در روابط نزدیک پیوند میدهد -عشق، صمیمیت، مراقبت، پاسخگویی متقابل، یا احساس عدالت، اتفاق نظر روشنی نداریم.
انصاف، شایستگی، و در تلاش های ما برای عدم استحقاق.
و ما دائماً در مقابل این تجربیات پیچیده و متحرک به دلیل تمایل مداوم به تقلیل آنها به مظاهر "هیچ چیز جز" فرآیندهای روانشناختی یا حتی بیولوژیکی آشنا هستیم - "پاداش های ثانویه"، "ژن های خودخواه".
پس چرا این حجم ? اگرچه پاسخهای زیادی برای این سؤال وجود دارد، احتمالاً کلیدیترین آنها این است که مسائل اساسی آنقدر مهم و جذاب هستند که در گذشتهی نزدیک شاهد رشد موازی نسبتاً چشمگیری در علاقه دانشمندان علوم اجتماعی به این دو حوزه-عدالت و روابط نزدیک بوده است.
if the truth were told, this volume and its direct antecedents must rank among the most ambitious, if not simply pretentious, endeavors imag inable, at least in the social sciences.
the titles of the volume and the chapters, promising to integrate the experiences of the sense of justice and the affectional bonding of people in close relations, seem straightforward and reasonable enough.
what they fail to convey, however, is the simple bald fact that we in the human social sciences have no firm grasp on either of these two fundamental experiences-what we sometimes call "love" and "justice.
" to begin with, even as "scientists" committed to under standing based upon systematic propositions linking publicly observable concepts, we have no clear consensus concerning the nature of the affec tional bonds linking people in close relationships-love, intimacy, caring, mutual responsiveness, or the sense of justice, fairness, deserving, and in our efforts to under entitlement.
and we are continually handicapped stand these complex, moving experiences by the persistent tendency to reduce them to manifestations of, "nothing but," familiar psychological or even biological processes-"secondary rewards," "selfish genes.
" so, why then this volume? although there are many answers to the question, probably the most germane is that the basic issues are so im portant and intriguing that the recent past has seen rather dramatic paral lel growth in social scientists' interest in these two areas-justice and close relationships.